GM Inside News Forum banner
81 - 99 of 151 Posts
Is dit NOG STEEDS een probleem?:confused: Zoals 3.8 pakkingen al een decennium of langer?

GM vraagt gewoon om een VW-klasse schandaal.

Waarom zou een klant loyaal moeten zijn aan - of zelfs winkelen bij - een bedrijf dat bekende FUBAR's ongecorrigeerd laat?
Het probleem met het falen van de 3.6L-distributieketting is anders dan het "pakkingen"-fiiasco. GM is de voortijdige distributiekettingstoringen voor geweest en heeft hun financiële blootstelling beperkt. Eerst hebben ze de software gewijzigd om de olieverversingsintervallen te verkorten. Ze hebben ook de parameters gewijzigd die een "storing" definiëren. De bijgewerkte software staat veel meer "speling" toe in de specificaties voor de uitlijning/timing van krukas naar nokkenas en nokkenas naar nokkenas. Op deze manier blijft de motor draaien (met verminderde prestaties/zuinigheid) en geeft pas veel later een code. Deze wijzigingen, met de verkorte garantie (60.000 mijl in plaats van 100.000), hebben de garantieclaimkosten tot een verwaarloosbaar bedrag teruggebracht.

GM weet wat ze doen en kan hun blootstelling aan distributiekettingstoringen succesvol beheren. Ik geloof dat GM heeft geconcludeerd dat het probleem met de distributiekettingstoring is opgelost.

Welnu, FWIW, altijd M1 en 6-7K olie verversingsintervallen gebruikt, hebben we onze '10 Traverse tot 117.438 mijl gekregen zonder een kettingprobleem. De airconditioning heeft het helaas niet zo lang volgehouden. Hopelijk gaat de nieuwe wat verder met minder problemen.

Met... onder andere vele andere interessante API / ACEA / ILSAC / JASO / OEM etc etc wijzigingen .... de nieuwe mac daddy Grade van........ xxW 16(W).

Een wagenpark waar ik mee te maken heb, heeft zes Impala's uit 2012 en vier Traverse's uit 2012. Hun verkopers gebruiken ze en gebruiken ze goed. De hoogste kilometerstand is iets meer dan 120.000 op de Impala's, en de Traverse's zitten allemaal boven de 130.000. Tot nu toe GEEN problemen met de distributieketting op geen enkele. Voorheen hadden ze een heleboel 07 Acadias en een daarvan had wel problemen met de ketting. Mijn eigen Acadia heeft nog geen probleem gehad bij 114.000. Een 2010 CTS in mijn familie rijdt nog steeds.

Sommigen hebben problemen. Maar we kunnen zeker niet zeggen dat ZE ALLEMAAL slecht zijn. Misschien 1-2%

Corwaa,
Als de vloot waarmee u te maken heeft de 2012 leuk vindt en u ze leuk vindt. Ik zou u willen voorstellen om ze te vertellen dat ze moeten overwegen om te upgraden naar 2015's, er zijn er nog steeds genoeg met weinig kilometers, goedkoop in vergelijking met de nieuwe carrosserie. Koop een nieuwe garantie voor ongeveer 48k bumper tot bumper en 100K op DT. Na het bekijken van de mijne die tot nu toe ver voor hun aanbevelingen is onderhouden met zogenaamde topkwaliteit brandstof. De mijne ging 118K mee. Dumpen voordat ze dumpen. Dat zullen ze, mijn inziens.

Er is een reden waarom de garantie vanaf 2016 is verlaagd tot 60K.. Ik heb tijd om andere merken te onderzoeken. Er moet een beter product zijn. Uw directe injectie is niet het antwoord.
Misschien moet je de andere merken onderzoeken. Je zult zien dat andere merken met de lange DOHC-motorontwerpen kettingen gebruiken. Je zult zien dat andere merken de kilometerlimieten op garanties hebben verlaagd. Je zult zien dat de meeste overstappen op directe injectie.

Hoeveel uur duurt het om de distributieketting te vervangen? Misschien moet GM het gewoon aan de handleiding toevoegen, net als een distributieriem. Ze hadden gewoon distributieriemen moeten gebruiken. Ik bedoel, het aanbevolen interval voor mijn Forester is 105.000 mijl, dus als je de motor moet openen om de ketting te vervangen, maakt een riemontwerp het in ieder geval wat gemakkelijker

Hoeveel uur duurt het om de distributieketting te vervangen? Misschien moet GM het gewoon aan de handleiding van de eigenaar toevoegen, zoals een distributieriem. Ze hadden gewoon distributieriemen moeten gebruiken. Ik bedoel, het aanbevolen interval voor mijn Forester is 105.000 mijl, dus als je de motor moet openen om de ketting te vervangen, maakt een riemontwerp het in ieder geval wat gemakkelijker
Je moet rekenen op 12-15 uur werk om de motor uit het voertuig te halen.

De taak is zwaar omdat de ingenieurs nooit hadden gepland dat de distributieketting in zo'n korte tijd vervangen zou moeten worden (ongeveer 100.000 mijl is zo'n beetje de norm voor riemen; niet 40.000-50.000). Dus, met een riem, zijn de levensduurgegevens bekend en maken de ontwerpstappen voor het uitvoeren van de wissel deel uit van het motorontwerp. Het was niet voorzien. In tegenstelling tot wat er nodig was om een distributieketting (circa 1969) op een small block Chevy te vervangen. De ventilator en waterpomp werden verwijderd, gevolgd door het distributiekettingdeksel (een beetje gewiebel met de oliepan en de lip van het deksel) en daar was hij. Dat waren de dagen, mijn vriend....:) Trouwens, ik herinner me dat mijn vriend klaagde over het vervangen van de nokkenas in zijn Volvo vele, vele jaren geleden. Hij kwam er niet aan de voorkant uit (zoals de Chevy small block), maar via de achterkant. Hij boorde een gat in de firewall om hem te verwijderen in plaats van de motor eruit te trekken. Ik denk dat weer een technisch oepsje.

Ik denk dat het feit dat er geen onderbouwde claims zijn dat de LFX het probleem heeft, bewijs zou moeten zijn dat ze iets hebben veranderd, nietwaar?
Als dat inderdaad een feit is, dat er GEEN LFX-distributiekettingstoringen zijn geweest, dan lijkt het mogelijk dat er iets is veranderd. Er zijn echter maar heel weinig LFX'en van 100.000+ kilometer en met de softwarewijzigingen zijn de storingen verschoven naar meer dan 100.000 kilometer op de kilometerteller.

Als het inderdaad een feit is dat er GEEN LFX-distributiekettingstoringen zijn geweest, dan lijkt het mogelijk dat er iets is veranderd. Er zijn echter maar heel weinig LFX'en van 100k+ en met de softwarewijzigingen zijn de storingen verschoven naar meer dan 100k op de kilometerteller.
De LFX is hier sinds '12 wijdverspreid verkrijgbaar. Omdat hij zowel in V6 Camaros als in de favoriete W-body Impala van de vloot zit, weet ik zeker dat er genoeg LFX'en van 100K+ mijl zijn. Het is gewoon niet zo wijdverspreid als de LLT. Zelfs LLT's na 2010 is het nog niet zo gebruikelijk.

Op zoek gegaan naar distributieketting dit en dat.

Enkele gevonden die sterk genoeg zijn om te vermelden voor -

MINI
Nissan
Mercedes Benz
Audi / VW

En een beetje voor Mazda.

Niets voor een GM - van welke aard dan ook.

Echter ......

................... de big mac daddy ging over Ecoboost

3.5L V6

F 150

Stel je mijn verbazing voor toen ik me realiseerde dat dit zich in sommige opzichten nog sneller heeft ontwikkeld dan de PowerShift-problemen van Ford (Global), en hun problemen met elektrische / elektronische stuurbekrachtiging en de PTU-problemen, met name met Edge en Flex.

Allemaal met collectieve rechtszaken in behandeling.

Dus - het kan weer interessant worden voor EB 3.5 s / EB 3.5 F 150s ....'binnenkort'

Wat de meest waarschijnlijke reden lijkt te zijn voor de heropleving van deze thread.

Uw bevestigingen zijn gemakkelijk beschikbaar - kijk gewoon naar wie hem van tijd tot tijd nieuw leven inblaast en probeert hem vooruit te helpen en meestal faalt.

Hetzelfde zien we met AFM.

Geloof me, uit onberispelijke ervaring, wanneer zoiets op GMI gebeurt, is er een grote Ford ... durf ik te zeggen 'vuur' ergens (woordspeling niet bedoeld) dat op zijn minst heter wordt.

En zo is het... met Ford 3.5EB distributiekettingen.

Dat kun je naar de bank brengen.

Over dat gesproken, niets persoonlijks, maar ik kan me gewoon niet identificeren met wat sommigen van jullie voor werk doen en wow, jullie verzilveren zelfs de cheques.

Dat is gewoon ..... zucht ..... verder ..... 'ziek'.

Ook triest

Je hebt hier in ieder geval wat sympathie dat dit is waar je ...................... jezelf vindt.

Armlengte en natuurlijk met de grote handschoenen aan.

Ik zeg niet dat de Fords geen problemen hebben, alleen dat het interessant is hoe je ervoor "kiest" om dergelijke bevindingen te presenteren. Trouwens, geen problemen met mijn 60.000 mijl 3.5L EB.

De 3.6 L's gebruiken spanners die werken op oliedruk die door een klein gaatje wordt gevoerd. Dus als de olie slordig wordt, vult het dat gaatje beetje bij beetje en dan krijgt de spanner niet genoeg druk om de ketting op spanning te houden. Wat dan speling in de ketting geeft en in combinatie met een ketting die van slechte materialen is gemaakt, overmatige slijtage veroorzaakt en deze vernietigt.

De LFX is hier sinds '12 wijdverspreid beschikbaar. Omdat hij zowel in V6 Camaros als in de favoriete W-body Impala van de vloot zit, weet ik zeker dat er genoeg LFX'en van 100K mijl zijn. Hij komt gewoon niet zo vaak voor als de LLT. Zelfs LLT's na 2010 zijn nog niet zo gebruikelijk.
Het is nog steeds waardeloos. GM heeft het verknald.

Mijn volgende aankoop van een nieuw voertuig wordt een pick-up. Ik geef de voorkeur aan Chevy-trucks, maar ben niet merkentrouw. Ik hou erg van de colorado z71. Ik heb geen diesel nodig of wil er geen, dus dan blijft er een 3.6 lfx over. Nee, gaat niet gebeuren. Mijn vrouw en ik willen reizen met een kleine 4,5klbs caravan. Maar zonder 4.3L TRUCK-motoroptie valt de colorado af. En we hebben geen full size nodig of willen die niet. Dus hoe graag we de colorado ook allebei willen, het is gewoon niet de bedoeling. En dat is gewoon klote.

81 - 99 of 151 Posts