GM Inside News Forum banner
61 - 80 of 151 Posts
WOW.....I guess some people don't believe in frequent quality oil changes.
Of ze geloven dat ze nooit mogen twijfelen aan het OLM-algoritme van GM...

• Like
Reactions: 377Z
Er worden veel verkeerde informatie gemeld. De 3.6 is de slechtste motor die GM heeft gemaakt. LOL echt! Vanwege een slechte distributieketting! Ik heb een 2013 Impala met de LFX en bijna 40.000 mijl zonder problemen. Ik heb veel mensen gezien en ken ze met 2012 en latere LFX Impala's en Camaro's en niemand heeft problemen met de motoren gemeld, zelfs niet met 100.000 mijl. Voordat mensen gaan roepen dat de 3.6 een slechte motor is, moeten ze wat feiten checken.

Om te beginnen zijn er verschillende versies van de Global high feature 3.6 die teruggaan tot 2004 op de Cadillac CTS. Dit was de LY7. Dit werd in 2005 gevolgd door een 2.8-versie van deze motor genaamd LP1 en vervolgens een LP9-turbo die werd gebruikt voor Saab en in LAU-uitvoering als de upgrade-motor die werd gebruikt in de 2010 SRX. Dan was er de LF1 en LFW 3.0 liter SIDI V6 met geĂŻntegreerde uitlaatspruitstukken en E85-compatibel. Dan was er de LLT-versie van de 3.6 die werd geĂĽpgraded naar het 3.0 liter motoren SIDI-systeem, maar nog steeds aparte uitlaatspruitstukken gebruikte. Deze werd in 2006 onthuld. De LFX-versie van deze motor debuteerde in 2012 op de Camaro en Impala, hij was 20 LBS lichter dan de LLT, gebruikte de geĂŻntegreerde uitlaatspruitstukken van de 3 liter, composiet inlaat en distributiekettingen van een andere leverancier samen met gewijzigde of eerdere olieverversingsintervallen.
Ook worden de LF3- en LF4 3.6 twin turbo motoren met 410 en 420 PK vermogen aangeboden en momenteel is de nieuwste iteratie van deze motor de LGX die wordt geĂŻntroduceerd op de 2016 Camaro en 3 Cadillac modellen, de ATS, CTS en de nieuwe CT6. Ook wordt een nieuwe 3 liter twin turbo 400 PK V6 geĂŻntroduceerd op de CT6 sedan, maar ik ken de code voor die motor nog niet.
Er is ook opgemerkt dat problemen met de distributieketting veel vaker worden gemeld op de LLT 3.6's in de Lambdas en eerdere iteraties van deze motor. Op de eerdere motoren kwamen sommige problemen voort uit een nokkenaspositiesensor die overgevoelig was en te vaak en te snel de CEL-lamp liet branden. Dit was een terugroepactie. De andere betrof defecte kettingen van een leverancier en dat werd verholpen met een nieuwe leverancier en een kortere olieverversingsinterval. Het is ook bewezen dat het gebruik van dino-olie die niet aan de nieuwe Dexos-standaard voldeed en langere verversingsintervallen, kettingrekking veroorzaakte op de oudere kettingen. Merk op dat er eigenlijk 3 kettingen in deze motoren zitten, één voor elke kop en één primaire ketting die ze met de krukas verbindt. Er zijn speciale gereedschappen nodig om deze te vervangen, waaronder een nokkenashoudplaat. De meeste GM-technici hebben talloze voorbeelden gedaan en hebben deze redelijk goed onder de knie. De nieuwste 3.6 die ik met een probleem heb gehoord, was op 2012 LLT-motoren in de Lambdas. Nog geen problemen gemeld met LFX of 2013 nieuwere motoren.

Niet per se - en of helemaal niet.

Een OEM kan een OLM correct hebben ingesteld, inclusief 'hun' definitie van marges, en de service-industrie / klantenkring kan daar rechtstreeks voorbijgaan - met behulp van verkeerde specificaties en / of slecht geconstrueerde oliën en / of filters, vooral als veel / de meeste andere factoren zoals interval zwaar worden belast en / of overschreden.

Natuurlijk, zoals ook volledig verwacht, kunnen substandaard brandstof- / tankpraktijken dit dan verergeren - vooral op een benzine-DI......met veel, zeg als voorbeeld, korte ritten......in een koeler / kouder klimaat.

Een OEM kan ook retroactieve stappen ondernemen om te verminderen hoeveel een klant zichzelf kan beschadigen.....of de 'service-industrie'.....

Een deel (ga het niet allemaal behandelen) van de service-industrie / klantfalen hier was het gebruik van olie die was geconstrueerd met typisch oudere tech add-packs die het nieuwere timing 'silent timing chain system' dan letterlijk fysiek uit elkaar scheurt of op zijn minst zwaar beschadigt, keer op keer, d.w.z. de VII's versnijdt.

Deze nu (uiteindelijk, zoals binnenkort) veel slechter dan nutteloze resten (in alle opzichten) worden vaak terecht beschouwd als het ideale slibvoorlopermateriaal / moleculen.

En vergeet niet, omdat ze zwaar beschadigd / vernietigd zijn, gaat ook het doel waarvoor ze er zijn, uit het raam, d.w.z. de olie verliest veel of alle functionele aspecten van de VII en keert in feite terug naar een ****ty versie van de basisolie.... en voegt zo een andere familie van falen toe aan het verhaal van ellende.

Niets van dit deel van het verhaal is op GM - helemaal niet.

Er waren een paar specifieke, kleine productieruns die, laten we zeggen, naast een aantal van de...... 'slechte kettingen' een of twee andere productie- / design-shorts hadden - en dat is zo'n harde interpretatie als mogelijk tegen GM, wat zeker niet volledig gerechtvaardigd is.

Naast alle andere overvloedige en grote meerderheid door effect...... en ook frequentie service-industrie / klantfalen - 'dit' (hieronder) is de andere factor met echt gewicht.

Specifiek betekende deze verandering dat valsspelen met goedkope ****ty oude spec olie met oude spec add-packs niet meer zou werken. Hetzelfde geldt voor slechte brandstof.

En dit alles dekt op zijn beurt niet alle oliefouten die mogelijk per geval betrokken zijn.

Ketting met kleinere pitch

De 3.6L V6 VVT in de Cadillac CTS heeft een nieuwe distributieketting met een kleinere pitch (7,7 mm vergeleken met 9,5 mm voorheen) en meer schakels. De ketting heeft een ontwerp met omgekeerde tanden. De kleinere schakels grijpen in bij een lagere impactsnelheid, wat het gegenereerde geluid vermindert. In combinatie met de nieuwe ketting wordt ook het aantal tanden op de tandwielen verhoogd, waardoor de inschakelfrequentie toeneemt en geluid en trillingen verder worden verminderd.

De nieuwe distributieketting is een lopende wijziging die zal plaatsvinden in alle V6 VVT-motoren van GM Powertain in de loop van het modeljaar 2007. -
Allemaal oude hoed.... voor een student van Hoe je geen V6 / I4 / V8 ontwerpt en bouwt 'Hoofdstuk 35' (midden tot eind jaren 90) zoals geschreven door de onbetwiste expert op dit gebied, d.w.z. Toyota.

Al het bovenstaande gaat er trouwens van uit dat de viscositeit correct is, wat absurd is en ook weer een ander type oliefalen kan veroorzaken.

• Like
Reactions: lohchief
Mijn vrouw had een Impala uit 2012 met de 3.6L V6. We kochten hem omdat het veel auto was voor het geld en hij zeer goed presteerde. Het interessante is dat mijn vrouw een beter verbruik had met de Impala dan met haar huidige Malibu met de 2.5L. Ze rijdt dezelfde voornamelijk stadsritten als met de Impala, maar de Malibu haalt gemiddeld slechts ongeveer 20 MPG, terwijl de Impala 3.6L gemiddeld ongeveer 23 MPG haalde.

Ze hield echt van de Impala gedurende 33.000 mijl totdat het controlelampje van de motor aanging en hij in de "noodloop"-modus ging. Ze liet hem van het werk slepen en de dealer verving de distributiekettingen. Het kostte ons geen cent, maar daarna zei mijn vrouw dat ze er niet op kon vertrouwen en we ruilden hem in voor de Malibu. Het was een vergissing, want ze heeft de Malibu nog nooit zo leuk gevonden.

Traverse/Acadia heeft nog steeds de oudere LLT 3.6. Hoewel ik 96k heb op onze '10 Traverse zonder problemen met de distributieketting. Ik geloof dat de Equinox/Terrain de nieuwere LFX heeft.

En uw Equinox had de 2.4, niet de 2.5.
Dit probleem begon te verschijnen in de eerste generatie van deze motor, de LY7, die ik in mijn 2004 SRX heb. Ik maak me zorgen over de distributieketting sinds ik de auto kocht na het lezen van artikelen over de problemen met de distributieketting. Gelukkig ben ik een van de gelukkigen en heb ik nu meer dan 220.000 op de teller staan en hij tikt nog steeds. Ik houd het oliepeil echter goed in de gaten en ververs het met Mobile One eerder dan vereist. Er zat wat sludge in toen ik haar kocht, maar na een paar olieverversingen is het verdwenen. Ik ben haar 5 jaar in bezit en heb er meer dan 110.000 mee gereden. Ze heeft me goed behandeld, dus ik zorg goed voor haar.

Voeg er nog een toe aan de lijst. Distributieketting defect bij iets meer dan 54.000. Saturn Aura XR met de 3.6L motor. Ik heb de OLM gebruikt. Nooit meer.

Voor mij was het absoluut een veiligheidskwestie, aangezien de motor vermogen verloor midden op een drukke kruising.
Hoe vaak vertelde hij je om de olie te verversen en op welk moment heb je die ververst?

Hoe vaak vertelde het u dat u de olie moest verversen en op welk moment heeft u dat gedaan?
Ik dacht dat GM de olie verversingsintervallen die in de OLM waren geprogrammeerd, verkortte op hetzelfde moment dat ze de CAM-to-CAM en CAM-to-krukas timingtoleranties openden. Ik geloof dat deze softwarewijzigingen de meeste problemen met de distributieketting naar de periode na de garantie hebben verschoven. (dat en het verkorten van de garantieperiode)

Hallo,

Ik heb de LF1-motor in mijn Equinox, die tot dezelfde motorenfamilie behoort. Ik heb ongeveer 80.000 mijl gereden en heb elke 5.000 mijl volledig synthetische dexos-goedgekeurde olieverversingen gedaan (OLM rond de 20-30%) en kan vandaag melden dat de CEL brandt vanwege een uitgerekte distributieketting!

Het enige verschil is dat de klantenservice van GM me in plaats van een verlengde garantie op een goedkoop onderdeel te bieden, vertelde dat ik pech heb en ongeveer $ 4000 kwijt ben. Bedankt GM.

Ik ben het eens met veel mensen in deze thread. Zo mogelijk, ontdoe je van je 3.6 motor voordat de garantie afloopt. Ik had 118.000 probleemloze mijlen op mijn 2012 Impala. Ik verwachtte 250.000 mijlen. Na zelf in de motor te hebben gekeken, ben ik er vast van overtuigd dat ze een tijdbom zijn na 100.000. Er is een reden waarom de garantie vanaf de 2016's is verlaagd tot 60.000. Kom op GM, train je werkplaatsen in het oplossen van problemen of deel je info met werkplaatsen die in staat zijn om de vele problemen met deze motoren aan te pakken. Ik heb er nog 2 onder garantie, dan ben ik weg. Ik heb tijd om andere merken te onderzoeken. Er moet een beter product zijn. Uw Direct Injection is niet het antwoord.

Is dit NOG STEEDS een probleem?:confused: Zoals 3.8 pakkingen al een decennium of langer?

GM vraagt gewoon om een VW-klasse schandaal.

Waarom zou een klant loyaal moeten zijn aan - of zelfs winkelen bij - een bedrijf dat bekende FUBAR's ongecorrigeerd laat?

• Like
Reactions: 377Z
Is dit NOG STEEDS een probleem?:confused: Zoals 3.8 pakkingen al een decennium of langer?

GM vraagt gewoon om een schandaal van VW-klasse.

Waarom zou een klant loyaal moeten zijn aan - of zelfs winkelen bij - een bedrijf dat bekende FUBAR's ongecorrigeerd laat?
Goed punt, en het was niet alleen de 3.8L, het verspreidde zich naar de 3.4L, 5.0L, 5.7L, 6.0L. En zo verder. Zonder corrigerende maatregelen. Ik herinner me dat ik de inlaatpakkingen in mijn 5.0L op mijn oprit heb vervangen. Het kostte me het grootste deel van mijn weekend en de nieuwe pakking van $145 was hetzelfde als de defecte die ik eruit haalde.

Goed punt, en het was niet alleen de 3.8L, het verspreidde zich naar de 3.4L, 5.0L, 5.7L, 6.0L. En zo verder. Zonder corrigerende maatregelen. Ik herinner me dat ik de inlaatpakkingen in mijn 5.0L op mijn oprit heb vervangen. Het kostte me het grootste deel van mijn weekend en de nieuwe pakking van $145 was dezelfde als de defecte die ik eruit haalde.
En 4.3. Moest ze doen op een 2003 Blazer in een Thanksgiving-weekend. Het spoorde me aan om hem weg te doen met slechts 38K op de klok. In ieder geval waren de nieuwe pakkingen van een ander ontwerp en veel dikker dan de oude.

61 - 80 of 151 Posts