GM Inside News Forum banner
141 - 151 of 151 Posts
Er zijn verschillende keren geweest dat we aan deze motoren hebben gewerkt, waarbij klanten 10000 mijl tussen olieverversingen hebben gewacht vanwege het olielevensysteem. De motor zit gewoon vol met olie en vuil. Mijn garage vertelt mensen om te wisselen na 5000 mijl en we hebben veel minder problemen gehad.

Grootste gm-probleem Ik heb de domme eigenaren besteed die alleen vertrouwen op het bestuurdersinformatiecentrum om olie te verversen.

Het valse gevoel van veiligheid creëerde een klantenbestand dat te dom en lui was om het oliepeil te controleren tussen synthetische verlengde olieverversingen.

Nadat de idioten vergaten om ooit het oliepeil te controleren gedurende duizenden kilometers en de motor droog lieten draaien... hadden ze problemen.

Dit is niet alleen een probleem van de GM-eigenaarsgroep. BMW had een reeks motorproblemen totdat ze de oliepeilstok volledig uit hun auto's verwijderden, omdat eigenaren ze nooit gebruikten en overstapten op een elektronisch oliepeilcontrolesysteem..

De huidige autobezitters onderhouden hun auto's alleen wanneer het bestuurdersinformatiesysteem op het dashboard dit zegt.

GM moet naar mijn mening een waarschuwing voor het bestuurdersinformatiecentrum voor OLIEPEIL creëren...

Oude school autobezitters die zich herinneren om de oliepeil elke maand of twee religieus te controleren op hun dure voertuigen vanaf de dag dat ze het voertuig kopen, zullen veel minder snel een probleem ervaren.

Zeker, zodra de motoren droog lopen, controleren de eigenaren notoir het oliepeil, maar dan is het te laat...

De schade is aangericht...

Niet zo populair als proberen het autobedrijf de schuld te geven van een defect ontwerp, omdat het de domheid op de luie eigenaren legt en niet op de fabrikanten..

Ik kom niet terug naar deze thread om alle woedende beledigingen te lezen van de eigenaren die hun eigen domheid verdoezelen door de fabrikant de schuld te geven van het gebrek aan gezond verstand van de eigenaren totdat het te laat is.

Controleer regelmatig uw oliepeil voordat u de motor droog laat draaien in de verlengde synthetische olieverversingsintervallen.

Grootste GM-probleem Ik besteedde de domme eigenaren die alleen vertrouwen op het bestuurdersinformatiecentrum om olie te verversen.

Het valse gevoel van veiligheid creëerde een klantenbestand dat te dom en lui was om het oliepeil te controleren tussen synthetische, verlengde olieverversingen.

Nadat de idioten vergaten om ooit het oliepeil te controleren over duizenden kilometers en de motor droog lieten draaien... hadden ze problemen.

Dit is niet alleen een probleem van de GM-eigenaarsgroep. BMW had een reeks motorproblemen totdat ze de oliepeilstok volledig uit hun auto's verwijderden, omdat eigenaren ze nooit gebruikten en overstapten op een elektronisch oliepeilcontrolesysteem..

De huidige autobezitters onderhouden hun auto's alleen wanneer het bestuurdersinformatiesysteem op het dashboard dat zegt.

GM moet naar mijn mening een bestuurdersinformatiecentrumwaarschuwing voor OLIEPEIL creëren...

Old-school autobezitters die zich herinneren om de oliepeil elke maand of twee religieus te controleren op hun dure voertuigen vanaf de dag dat ze het voertuig kopen, zullen veel minder snel een probleem ervaren.

Natuurlijk, als de motoren droog lopen, controleren de eigenaren notoir het oliepeil, maar dan is het te laat...

De schade is aangericht...

Niet zo populair als proberen het autobedrijf de schuld te geven van een defect ontwerp, omdat het de domheid op de luie eigenaren schuift en niet op de fabrikanten..

Ik kom niet terug naar deze thread om alle woedende beledigingen te lezen van de eigenaren die hun eigen domheid verdoezelen door de fabrikant de schuld te geven van het gebrek aan gezond verstand van de eigenaren totdat het te laat is.

Controleer regelmatig uw oliepeil voordat u de motor droog laat draaien in de verlengde synthetische olieverversingsintervallen.
Sorry, maar je zit er helemaal naast, het heeft niets te maken met incompetente (of domme) eigenaren en niets met het oliepeil.
En de motor droog laten draaien zal de lagers doden lang voordat de ketting uitrekt.

De distributiekettingproblemen met de LLT zijn een combinatie van onderdelenleverancier, ontwerp, olieverversingsintervallen en oliespecificatie.

1. De kettingleverancier werd in 2010 gewijzigd vanwege slechte kwaliteitscontrole.
  2. De oliekanalen in de koppen om de kettingen te smeren, werden rond dezelfde tijd vergroot voor een betere kettingsmering en minder kans op slibobstructie.
  3. Het olielevensduurmonitoralgoritme werd gedupliceerd van de port-geĂŻnjecteerde LY7, waardoor 12K OCI's mogelijk waren, wat je de gemiddelde consument niet kunt verwijten, omdat ze zich aan de OLM houden, omdat ze in de handleiding alleen maar te horen krijgen dat ze de OLM moeten volgen en het oliepeil moeten controleren. Zoals we allemaal weten, is DI veel harder voor olie dan PFI en veroorzaakt het meer brandstofverdunning. GM herzag de OCI's op de LLT in 2012 en halveerde het interval ongeveer. Ik weet dit omdat ik een '10 en een '16/'17 had.
  4. GM begon rond '12 Dexos, een synthetische mix, te specificeren om de oliedegradatie van DI beter aan te kunnen.

Je zou dus een LLT uit een vroeg jaar kunnen hebben die dino-olie gebruikt met een door GM voorgeschreven verversingsinterval van 12.000 mijl en het meest vatbaar zijn voor een kettingstoring.

Voorbeeld één dat dit een probleem was, was dat GM een speciale garantie van 10/120K had op de '09s voor kettingrekking.

Voorbeeld twee was dat GM hetzelfde verdomde kettingrekkingsprobleem had op de 2.4 DI, omdat GM opnieuw hetzelfde OCI-algoritme gebruikte als op de oudere 2.4 PFI-versie.

Sorry, maar als ingenieur die ****ty engineering vrij gemakkelijk herkent, is dat ****ty engineering. Geen ****ty onderhoud.

Nu, ik kreeg mijn '10 tot 117k mijl omdat ik de OLM niet vertrouwde en ik gebruik al jaren synthetisch. Dus 6-7K verversingsintervallen met M1 of PP weerhielden me ervan problemen te hebben. Zou uw gemiddelde consument dat weten te doen als hij alleen maar hoort: "Volg de handleiding"? Nope.

Sorry, maar je zit er helemaal naast, het heeft niets te maken met incompetente (of domme) eigenaren en heeft niets te maken met het oliepeil. En de motor droog laten draaien zal de lagers vernietigen, lang voordat de ketting oprekt.

De problemen met de distributieketting van de LLT zijn een combinatie van leverancier van onderdelen, ontwerp, olie verversingsintervallen en oliespecificatie.

1. De kettingleverancier werd in 2010 gewijzigd vanwege slechte kwaliteitscontrole.
2. De oliekanalen in de koppen om de kettingen te smeren werden rond dezelfde tijd vergroot voor een betere smering van de ketting en minder kans op slibverstopping.
3. Het olielevensduurmonitoralgoritme werd gedupliceerd van de port-geĂŻnjecteerde LY7, waardoor 12K OCI's mogelijk waren, wat je de gemiddelde consument niet kunt verwijten, omdat ze zich aan de OLM houden, aangezien ze in de handleiding alleen maar te horen krijgen dat ze de OLM moeten volgen en het oliepeil moeten controleren. Zoals we allemaal weten, is DI veel agressiever voor olie dan PFI en veroorzaakt het meer brandstofverdunning. GM herzag de OCI's op de LLT in 2012 en halveerde het interval ruwweg. Ik weet dit omdat ik een '10 en een '16/'17 had.
4. GM begon rond '12 Dexos, een synthetische mix, te specificeren om de oliedegradatie van DI beter aan te kunnen.

Je zou dus een LLT uit een vroeg jaar kunnen hebben die dino-olie gebruikt met een door GM voorgeschreven verversingsinterval van 12.000 mijl en het meest vatbaar zijn voor een kettingstoring.

Voorbeeld één dat dit een probleem was, was dat GM een speciale garantie van 10/120K had op de '09's voor kettingrekking.

Voorbeeld twee was dat GM hetzelfde verdomde kettingrekkingsprobleem had op de 2.4 DI, omdat GM opnieuw hetzelfde OCI-algoritme gebruikte als op de oudere 2.4 PFI-versie.

Sorry, maar als ingenieur die ****ty engineering vrij gemakkelijk herkent, is dat ****ty engineering. Geen ****ty onderhoud.

Nu, ik heb mijn '10 tot 117k mijl gekregen omdat ik de OLM niet vertrouwde en ik gebruik al jaren synthetisch. Dus 6-7K verversingsintervallen met M1 of PP hebben me behoed voor problemen. Zou je gemiddelde consument dat weten als hij alleen maar hoort: "Volg de handleiding"? Nee.
Ik wilde een vervolg geven op mijn probleem met de distributieketting van mijn 2012 Traverse. Heb het laten repareren voor $ 2.500 en heb $ 500 extra uitgegeven om de airconditioning te repareren die ik weken eerder had laten vullen en die lekte. De reparatie van de airconditioning omvatte het vervangen van afdichtingen en dit is een lichtpuntje bij de reparatie van de distributieketting, aangezien de reparatie van de airconditioning waarschijnlijk een stuk goedkoper was om te doen toen ze de motor al hadden verwijderd voor de reparatie van de distributieketting.

De auto rijdt nu geweldig en ik ben blij dat ik de reparatie heb laten uitvoeren. Ik hoorde van een eigenaar van een vroege Traverse dat de distributieketting in hun Traverse was vervangen en dat deze daarna nooit meer hetzelfde reed, dus ik was bang dat de mijne na de reparatie niet goed zou rijden. Het lijkt echter geweldig te rijden.

Ik ben hier niet zeker van, maar ik heb dit probleem misschien wel veroorzaakt. Het kan zijn begonnen op de dag dat ik een Dingo Mini Skid Steer terugbracht. Nadat ik de machine had teruggebracht, reed ik een parkeerplaats op en de motor begon te stotteren, terug te slaan en gewoon heel ruw te lopen. Hij sloeg af en ik kon hem niet starten en moest hem naar de dealer laten slepen. Toen vonden ze de 15 codes die ik hierboven beschreef. Ik was bang dat ik de transmissie had verpest, omdat ik me achteraf realiseerde dat de machine een stuk zwaarder was dan het trekgewicht van de Traverse en ik reed een paar behoorlijk steile heuvels op weg om de machine af te leveren. Dus misschien heb ik de distributieketting uitgerekt door deze machine te slepen die over de capaciteit zat. $ 2.500 les geleerd om ervoor te zorgen dat ik het gewicht controleer van wat ik sleep en ervoor zorg dat het binnen de trekgewicht van mijn auto valt.

Wat de oorzaak van de kettingrekking ook was, het is nu gerepareerd en ik ben blij dat ik hem terug heb en dat hij goed rijdt. Bedankt allemaal voor jullie opmerkingen. Ik zal er ook voor zorgen dat ik regelmatig olie ververs (vaker dan aanbevolen in de handleiding) en dat ze de juiste olie gebruiken. Nogmaals bedankt.

Ik heb nog geen storingen gehoord van de nieuwere iteraties van de LFX. Laat de garantie het vervangen en ga verder met het leven.
Ik heb een nieuwere 3.6L gm v6. De di DOHC-versie die in de Camaros is geplaatst. Tot nu toe geen distributiekettingstoring gehad in de auto, 98k mijl met matige service omdat de auto van mijn moeder was. De auto heeft meestal veel kilometers omdat we niet in de stad wonen. Heb een nokkenassolenoĂŻde gehad die kapot ging aan de bestuurderskant, makkelijk te repareren en het lampje ging uit.

Na de laatste 8.000 mijl of zo lijkt de auto ruwer en ruwer te worden. De uitlaat klinkt niet meer zo goed en ik denk dat ik binnenkort nieuwe distributiekettingen nodig heb. Ik denk dat het uitlaatgeluidsprobleem het gevolg is van alle koolstofophoping waar de motor bekend om staat. Wat betreft de timing, de auto is volledig door mij afgesteld en onderhouden, en hij is soms nog steeds ruw. Moeilijk stationair draaien, soms niet vaak, soms gebrek aan vermogen, de auto heeft vertraging bij het intrappen van het pedaal, enz. Daarom denk ik dat de distributieketting vervangen moet worden.

De motor tikt ook een beetje. Ik geloof dat het probleem de klepstoters zijn, aangezien deze 3.6's vreselijk zijn ontworpen en olie verbranden als een gek. Ik ga upgraden naar performance klepstoters omdat OEM **** is. Als je ooit distributiekettingen vervangt, neem dan zwaardere kettingen die langer meegaan.

Ik hoop dat deze opmerking iemand jaren na de originele post en jaren na mijn post helpt. 2016 Chevy Camaro trouwens. En deze 3.6l neemt 5-30, niet 5-20. :)

Ik heb nog nooit distributiekettingen hoeven te vervangen in een 3.6, maar ik kocht een '13 Impala die lage compressie had aan de bestuurderskant (Bank 2, cilinders 2-4-6). De drukken waren respectievelijk 110, 80, 50 van 140 nominaal). Ik vermoed slechte/lekkende klepgeleiders, want dit is een bekend probleem. Misschien is de distributieketting van Bank 2 kapot en staat de nokkenas verkeerd. Ik kocht een LFX van 50.000 mijl uit een gesloopte 2016 Buick voor $780 en hij was plug-and-play in mijn '13 Impala, maar ik heb natuurlijk de HP-brandstofpomp en het inlaatspruitstuk verwisseld. Mijn plan is om de slechte motor van 109.000 mijl te "restaureren" door de cilinderkoppen naar de machinefabriek te sturen om ze te laten reinigen en op druk te testen en ik zal ook alle nieuwe distributieonderdelen installeren. Dan koop ik een "kapotte" Buick sedan of Cadillac SRX die een LFX gebruikt voor niets en wissel ik de motoren om. Ik heb al hele nette SRX'en gezien op Facebook voor $2.000!

Iemand in deze thread maakte een opmerking dat de 3.6 "moet" worden verwijderd van de onderkant. Dit is niet waar; ik heb mijn 3.6 LFX van BOVEN uit mijn Impala gehaald. Genoeg ruimte.

50.000 mijl later (100k op de gebruikte motor nu) en hij loopt nog steeds geweldig. Ik gebruik 5W-30 synthetisch en rol met de GM Oil Life "Golden Rule" van 50% (consensus met oude Wisconsin-mannen die ik ben tegengekomen met dezelfde motor). Al deze nieuwere motoren gebruiken oliedruk om andere taken uit te voeren, zoals VVT. Het is cruciaal dat u te allen tijde schone olie gebruikt om problemen met afzonderlijke componenten (zoals een afzonderlijke VVT-solenoĂŻde) te voorkomen, die nadelige effecten op de hele motor kunnen hebben. Ja; we zijn effectief terug bij 3k OCI's. Ik zit op ongeveer 3500 tot 4000 mijl OCI's met mijn persoonlijke 50% GM-olielevensstandaard.
Ik moet ook toevoegen dat u ook alle vier de VVT-solenoĂŻdeschermen om de 30.000 mijl of zo moet schoonmaken. U zou geschokt kunnen zijn om te zien dat er vuil is dat ze gedeeltelijk verstopt. Het zal een goede les zijn over hoe u ze kunt vervangen in het geval van een storing als u niet thuis bent. Ik heb dit moeten doen met mijn andere 3.6 Impala tijdens een roadtrip van 1200 mijl. Ik heb nu een reserve-VVT-solenoĂŻde in mijn noodkit in de kofferbak.

141 - 151 of 151 Posts