GM Inside News Forum banner

Tijdsbestek na acceptatie van de bestelling voor productie.

2 reading
81K views 54 replies 23 participants last post by  davester  
#1 ·
Ik weet dat er geen goed antwoord is en dat alles afhangt van de voorraden. Hoe lang na acceptatie van uw bestelling voor productie moest u wachten om uw voertuig bij de dealer te zien? Ik heb een AT4X besteld, de bestelling is op 12 april geaccepteerd voor productie. Bedankt

#41 ·
Geen idee, het hangt allemaal af van de productieschema's en niemand kan die voorspellen. Maar in ideale situaties, minimaal 2 maanden of meer.
Ik bestelde een nieuwe 2023 Silverado rond 13 september. Mij werd verteld dat het volgens planning in de week na Thanksgiving gebouwd zou worden. Ik kreeg op 3 december een telefoontje dat de truck bij de dealer stond. Dus ongeveer 11 weken voor de mijne.

#3 ·
Ik weet dat er geen goed antwoord is en het hangt allemaal af van de voorraden. Hoe lang na de acceptatie van uw bestelling voor productie moest u wachten om uw voertuig bij de dealer te zien? Ik heb een AT4X besteld, de bestelling werd op 12 april geaccepteerd voor productie. Bedankt
Het kan zo weinig als een maand tot zes duren. Geaccepteerd voor productie is event code 2000, maar geaccepteerd voor productie als je de GMC chat vraagt, kan 1100 betekenen. (Wat 1100 betekent niets behalve dat uw dealer zijn hand omhoog heeft met een bestelling) Heeft u een bevestiging van uw dealer dat u event code 2000 heeft? GM chat heeft dit keer op keer verkeerd geciteerd, waardoor iets klinkt als 2000 vs. 1100.

Duurt meestal nog een maand of zo om naar 3000 te gaan en dan kan het nog een maand of langer duren voor een TPW. Mijn Sierra Denali bestelling werd op 17 maart geaccepteerd. Mijn TPW is op 30 mei op mijn Sierra, en ik bestelde op 9 december.

#39 ·
Het kan slechts een maand tot zes maanden duren. Geaccepteerd voor productie is eventcode 2000, maar geaccepteerd voor productie als je de GMC-chat vraagt, kan 1100 betekenen. (Wat 1100 betekent niets, behalve dat je dealer zijn hand omhoog heeft met een bestelling) Heb je een bevestiging van je dealer dat je bij eventcode 2000 bent? GM chat heeft dit keer op keer verkeerd geciteerd, waardoor iets klinkt als 2000 versus 1100.

Duurt meestal nog een maand of zo om naar 3000 te gaan en dan kan het nog een maand of langer duren voor een TPW. Mijn Sierra Denali-bestelling werd op 17 maart geaccepteerd. Mijn TPW is op 30 mei op mijn Sierra, en ik heb besteld op 9 december.
Ik wacht nu al 9 maanden en heb geen vertrouwen in wat GMC me vertelt!

#8 ·
Ik weet dat er geen goed antwoord is en dat het allemaal afhangt van de voorraden. Hoe lang na de acceptatie van uw bestelling voor productie moest u wachten om uw voertuig bij de dealer te zien? Ik heb een AT4X besteld, de bestelling werd op 12 april geaccepteerd voor productie. Bedankt
Ooit een artikel van $5 besteld bij Amazon.com? U ontvangt een orderbevestiging inclusief een verwachte leverdatum, een e-mail wanneer het artikel wordt verzonden en een e-mail wanneer het artikel is afgeleverd (meestal met een foto van de afleverlocatie van het artikel op uw verzendadres)?

Vraagt ​​iemand zich af waarom een ​​klant die een voertuig van $50.000 - 80.000 dollar bestelt bij GM geen idee heeft wat er gaande is, wanneer het voertuig wordt gebouwd, wanneer het wordt verzonden en wanneer het naar verwachting bij de dealer aankomt?

Omdat - GM geen rekening houdt met zijn klanten en hen en hun bedrijf als vanzelfsprekend beschouwt.

#9 ·
Ooit een artikel van $5 besteld bij Amazon.com? U ontvangt een orderbevestiging met een geschatte leverdatum, een e-mail wanneer het artikel wordt verzonden en een e-mail wanneer het artikel is afgeleverd (meestal met een foto van de afleverlocatie van het artikel op uw verzendadres)?

Vraagt ​​iemand zich af waarom een ​​klant die een voertuig van $50.000 - 80.000 dollar bestelt bij GM geen idee heeft wat er aan de hand is, wanneer het voertuig wordt gebouwd, wanneer het wordt verzonden en wanneer het naar verwachting bij de dealer aankomt?

Omdat - GM zich niet bekommert om zijn klanten en hen en hun bedrijf als vanzelfsprekend beschouwt.
Als alternatief is het waanzinnig complexer om de onderdelen te beheren voor en de montage van een machine met duizenden onderdelen, honderden varianten, met onderdelen van over de hele wereld, vergeleken met een artikel van $5 in een doos waarbij alles, inclusief de doos, waarschijnlijk allemaal is gemaakt en geassembleerd binnen een veel kleiner geografisch gebied (soms is alles binnen hetzelfde gebouw).

En het verzenden is ook VEEL gemakkelijker, in die zin dat als een doos ervan van de vrachtwagen valt, of wordt verpletterd door een transportsysteem, of gewoon verdwijnt, het is "ach, wie geeft erom, het is gewoon goedkope ****, misschien alles wat gemakkelijk op te pakken is en helemaal niet beschadigd is, bewaren, al het andere weggooien", versus het verzenden van een metalen klomp van 2-4 ton die nergens anders kan worden aangeraakt dan de 4 rubberen wielen, voor niet gek geld.

Uw vergelijking is, eerlijk gezegd, volkomen dom.

#15 · (Edited)
Toewijzingen – Het aantal van een bepaald voertuigmodel dat een dealer door GM krijgt toegewezen.
Consensus – De planning en prognose van voertuigen tussen de dealer en GM. Een hoeveelheid voertuigen die een dealer voor een bepaalde productieperiode van GM aanvraagt. Op basis van GM-gegevens en -beperkingen kunnen ze al dan niet de gevraagde hoeveelheid ontvangen.
Beperkingen – Items die niet kunnen worden besteld vanwege problemen in de fabriek of bij de leverancier. Dit kan een bepaalde optie zijn of een volledig voertuigmodel.
Evenementcode – De status die een bepaald punt in de levenscyclus van een voertuig aangeeft. Een lijst met evenementcodes is hier te vinden GM Order Status Event Codes - Camaro5 Chevy Camaro Forum / Camaro ZL1, SS and V6 Forums - Camaro5.com
GM OrderWORKBENCH – De website die wordt gebruikt voor het bestellen van GM-voertuigen.
Final Allocation by Week Report – Dit rapport toont de definitieve toewijzingshoeveelheden van een dealer voor de opgegeven productieperiode.
Pass 1 – De voorlopige doorgang van het voertuigbestelproces dat alleen kijkt naar de hoeveelheid voorlopige bestellingen die gelijk is aan de laagste van de toewijzingshoeveelheid en de gewenste hoeveelheid van een dealer.
PDI – Pre-Delivery Inspection
Preferenced – Bestelling is verzonden naar een van de GM-productiemanagementsystemen
Voorlopige bestelling – Een voertuigbestelling die via het OrderWORKBENCH-systeem bij GM is ingediend. Het zou met succes Pass One hebben doorlopen. Deze bestellingen hebben een evenementcode van 1100 (Voorlopige bestelling geaccepteerd)
Prioriteitsnummer – Geeft de voorkeur van de dealer aan voor de plaatsing van een voorlopige bestelling. Hoe lager het nummer, hoe hoger de prioriteit. Een verkochte bestelling heeft standaard een prioriteit van 1, voorraadbestellingen hebben standaard een prioriteit van 99. Prioriteit 0 betekent dat de dealer niet wil dat GM de bestelling plaatst. De dealer kan deze nummers naar behoefte wijzigen.
Verkochte bestelling – Een voorlopige bestelling die voor een klant wordt geplaatst
TPP – Target Production Period – Het datumbereik dat wordt gebruikt om de effectieve periode voor een marketing- of toewijzingsbeperking te definiëren. Ook de periode waarin een bepaald aantal voertuigen moet worden geproduceerd, meestal een periode van 1-2 weken.
TPW – Target Production Week – De week waarin het opgegeven voertuig naar verwachting wordt gebouwd.
Hoe het allemaal werkt:
Consensus:
Dealer voert de gevraagde hoeveelheden van verschillende modelgroepen in
De toewijzingshoeveelheid van de dealer verandert van "productieconsensus" in "definitieve toewijzing" nadat GM eventuele verschillen tussen de goedgekeurde productievolumes en de productieconsensushoeveelheden heeft opgelost (heeft enige verificatie nodig op de hieronder genoemde dagen)
Final Allocation by Week Report wordt halverwege de maand op woensdag vrijgegeven
Rapport toont toewijzingen per week voor een periode van 2 weken
Toewijzingen worden elke donderdag toegewezen
Dealers hebben tot de volgende dinsdag de tijd om beperkingsproblemen op te lossen voordat bestellingen worden ingetrokken
Bestellen:
Bestelling wordt geconfigureerd in GM OrderWORKBENCH
Klantinformatie wordt aan de bestelling toegewezen
Bestelling wordt gecontroleerd op beperkingen
Bestelnummer wordt gegenereerd
Standaard krijgt de verkochte bestelling prioriteitsnummer 1
Na consensus en ontvangst van de toewijzing door de dealer, kan deze deze op een bestelling toepassen
Als er geen beperkingen zijn, krijgt deze de voorkeur
Als er geen actie wordt ondernomen, trekt het systeem de bestelling met het laagste prioriteitsnummer (1-99)
Als er meerdere bestellingen met hetzelfde prioriteitsnummer zijn, trekt het eerst de oudste bestelling (verificatie nodig)
Zolang er geen beperkingen zijn, krijgt deze de voorkeur
Als er beperkingen zijn, zou de dealer de bestelling opnieuw moeten configureren of een niet-beperkte bestelling moeten toestaan
Bestelling wordt uiteindelijk door Pass 2, 3 en mogelijk een 4e optionele doorgang uitgevoerd die kan worden gebruikt.

#19 ·
Ik had geen probleem - mijn verkoper vertelde me ronduit: 'Kan het niet precies zeggen, maar verwacht het in mei ('21)', en het kwam op 29 april.' Ik was me bewust van de verzendproblemen (toen minder), maar ik probeer te leven met de wereld om me heen, en huil/sla niet met mijn vuisten als ik mijn ijs niet meteen kan hebben. Maar nogmaals; ik kan me niet voorstellen waarom iemand extra zou betalen om zijn Amazon-troep de volgende dag te krijgen.

#23 ·
De dealers zijn onafhankelijke bedrijven en runnen hun bedrijf op hun eigen manier. Ik heb de afgelopen 40 jaar veel GM-voertuigen besteld, maar ik heb nooit bij de fabriek besteld. Ze verkopen niet aan klanten, alleen aan hun dealers.

Ik heb dit ergens gepost gezien?
1100 en Dealerallocatie
Dit veroorzaakt veel problemen. Wanneer u een bestelling bij een dealer plaatst, is de status 1100, VOORLOPIGE BESTELLING GEACCEPTEERD. TOTDAT GMAD de bestelling accepteert, blijft deze op 1100 staan. U heeft op dit moment geen bestelling bij GM. U heeft alleen een dealer die een allocatie aanvraagt voor een plek in het productieschema. Dealerallocatie is eenvoudig te begrijpen - GM heeft een paar jaar geleden zijn model voor het produceren van voertuigen veranderd. Dealers krijgen nu allocatie op basis van prestaties uit het verleden, evenals andere factoren. Als u op 1100 zit, staat u nog niet in de rij voor productie. Uw dealer MOET GM de bestelling laten accepteren. Wanneer GM de bestelling accepteert, zijn alle onderdelen beschikbaar en worden ze toegewezen aan de bouw van uw auto.

Het allocatienummer vertelt alle GM-dealers precies hoeveel trucks/suv's GM de komende maanden voor hen zal bouwen. Helaas weerhoudt dit de dealer er niet van om meer te verkopen dan de verdiende allocatie, aangezien GM dit proces op geen enkele manier beheert. Met andere woorden, een dealer (wetende dat ze de komende zes maanden slechts twee Denali's ontvangen) kan er 20 vooraf verkopen en de klant simpelweg vertellen dat de bestelling is geplaatst. Voor de 18 klanten die onderaan de lijst staan, zijn ze overgeleverd aan welk verhaal de dealer ze ook vertelt over de productie van het voertuig. Dealers zijn niet verplicht om bekend te maken hoeveel van hun verdiende allocaties al zijn verkocht bij het plaatsen van pre-orders. Als zodanig onthullen veel dealers deze informatie niet aan de klant, want als ze dat wel zouden doen, zou u waarschijnlijk meteen de deur uitlopen.

#26 ·
De dealers zijn onafhankelijke bedrijven en runnen hun bedrijf op hun eigen manier. Ik heb de afgelopen 40 jaar veel GM-voertuigen besteld, maar ik heb nooit bij de fabriek besteld. Ze verkopen niet aan klanten, alleen aan hun dealers.

Ik heb dit ergens gepost zien staan?
1100 en Dealerallocatie
Dit veroorzaakt veel problemen. Wanneer u een bestelling bij een dealer plaatst, is de status 1100, VOORLOPIGE BESTELLING GEACCEPTEERD. TOTDAT GMAD de bestelling accepteert, blijft deze op 1100 staan. U heeft op dit moment geen bestelling bij GM. U heeft alleen een dealer die een allocatie aanvraagt voor een plek in het productieschema. Dealerallocatie is eenvoudig te begrijpen - GM heeft een paar jaar geleden zijn model voor het produceren van voertuigen veranderd. Dealers krijgen nu allocatie op basis van prestaties uit het verleden, evenals andere factoren. Als u op 1100 zit, staat u nog niet in de rij voor productie. Uw dealer MOET GM zover krijgen dat de bestelling wordt geaccepteerd. Wanneer GM de bestelling accepteert, zijn alle onderdelen beschikbaar en worden ze toegewezen aan de bouw van uw auto.

Het allocatienummer vertelt alle GM-dealers precies hoeveel trucks/suv's GM de komende maanden voor hen gaat bouwen. Helaas weerhoudt dit de dealer er niet van om meer te verkopen dan de verdiende allocatie, aangezien GM dit proces op geen enkele manier beheert. Met andere woorden, een dealer (wetende dat ze de komende zes maanden slechts twee Denali's ontvangen) kan er 20 verkopen en de klant simpelweg vertellen dat de bestelling is geplaatst. Voor de 18 klanten die onderaan de lijst staan, zijn ze overgeleverd aan welk verhaal de dealer hen ook vertelt met betrekking tot de productie van het voertuig. Dealers zijn niet verplicht om bekend te maken hoeveel van hun verdiende allocaties zijn verkocht bij het plaatsen van pre-orders. Daarom onthullen veel dealers deze informatie niet aan de klant, want als ze dat wel zouden doen, zou u waarschijnlijk meteen de deur uitlopen.
Dat is interessant. Ik kan geen andere branche bedenken waar de verkooparm de klant op dezelfde manier behandelt als dealers.

#29 ·
Dus als iemand die twee GM-voertuigen heeft besteld en nog nooit eerder een fabrieksbestelling heeft gedaan, is het een beetje een frustrerend proces. (Ik denk dat mijn huidige Canyon uit 2021 een bestelling was in september 2020, maar het was voor een voorraadeenheid, geen SRO met prijsbescherming. Die truck arriveerde in 6 weken! Het was voordat het chiptekort echt erg werd. Dit was een grotere dealer die stapels toewijzingen had en nu meer dan de sticker in rekening brengt, daarom komen we nooit meer terug.)

Even vooruitspoelen naar de huidige dag… Mijn dealer zei van tevoren dat hij een paar Yukons voor de eenheid van onze familie had. Het probleem was dat SLT's in februari, toen hij aanvankelijk toewijzingen had, beperkt waren… Hij wachtte echter een paar weken en we schoven naar binnen minus het maximale aanhangerpakket, wat geen vereiste was voor ons, maar wel leuk om te hebben. Ik heb letterlijk het gevoel dat ik de loterij heb gewonnen… Hetzelfde met de Sierra, hij had twee bestellingen voor 2022 Limiteds die niet vóór de mijne werden gemaakt. De basis MCM 4WD Denali die ik had besteld, had geen beperkingen zoals andere Sierra's. Mijn eenheid de week dat het brownstone-interieur (dat ik wilde) beschikbaar kwam en dat was toen de andere truck voor de mijne nog steeds beperkt was, dus schoof de mijne naar binnen. Nogmaals, de eerste week van het brownstone-interieur schoof de mijne naar binnen. Vóór COVID was een fabrieksbestelling van 8 weken gebruikelijk. Nu is het 28 als je geluk hebt.

Een toewijzing krijgen zou niet moeten aanvoelen als het winnen van de loterij of het betalen van de sticker, maar tegenwoordig voelt het wel zo aan. Mijn belachelijk hoge inruil maakt het echter niet erger dan wachten op 20 procent korting. Sterker nog, dit is misschien beter in deze twee gevallen, want met stickerprijzen met inruilcijfers die ik heb, is het te mooi om te laten liggen. Het stinkt gewoon wat je doormaakt, op een dag over ongeveer 2 jaar zal het weer terug zijn naar speciale bestellingen van 12 weken, maar die dag komt nog wel even niet.

#32 ·
^ Hebben ze je cheque geĂŻnd?
Mijn dealer hield mijn aanbetalingscheque bijna vast tot de auto werd afgeleverd.

Bestellingen worden geplaatst, en daarna worden bestellingen bij GM geaccepteerd; er is een verschil.

#34 · (Edited)
Dit is de ongemakkelijke waarheid over voertuigbestellingen. Ik sprak met een zakenpartner die me vertelde dat hij een nieuwe RAM-truck heeft besteld en al 6 maanden wacht zonder een woord. Zijn verkoper is familie en hij kan niets over het voertuig vinden. Hij hoopt hem dit jaar nog te krijgen voor belastingaftrek, maar de tijd dringt. Het zijn dus niet alleen GM die problemen heeft met het voldoen aan de vraag.
Het toewijzingsnummer vertelt alle GM-dealers precies hoeveel trucks/suv's GM de komende maanden voor hen zal bouwen. Helaas weerhoudt dit de dealer er niet van om meer te verkopen dan de verdiende toewijzing, aangezien GM dit proces op geen enkele manier beheert. Met andere woorden, een dealer (wetende dat ze de komende zes maanden maar twee Denali's krijgen) kan er 20 verkopen en de klant gewoon vertellen dat de bestelling is geplaatst. Voor de 18 klanten die onderaan de lijst staan, zijn ze overgeleverd aan het verhaal dat de dealer hen vertelt over de productie van het voertuig. Dealers zijn niet verplicht om bekend te maken hoeveel van hun verdiende toewijzingen al zijn verkocht bij het plaatsen van pre-orders. Daarom maken veel dealers deze informatie niet bekend aan de klant, want als ze dat wel zouden doen, zou je waarschijnlijk meteen de deur uitlopen.

#35 ·
Ik heb mijn bestelling geplaatst op 3 maart 2022. Ik bestelde een AT4 met 3.0 duramax. Hij is al 2 maanden gemaakt volgens mijn verkoper. Hij staat gewoon in Indiana te wachten op een treinreis. Hopelijk heb ik hem met Kerstmis! Blij dat ik mijn vrachtwagen nog niet heb verkocht. Hij vertelde me dat het 3 weken duurt met de trein om in Idaho te komen.

#37 ·
Ik heb mijn bestelling geplaatst op 3 maart 2022. Ik bestelde een AT4 met 3.0 duramax. Het is al 2 maanden gemaakt volgens mijn verkoper. Het staat gewoon in Indiana te wachten op een treinrit. Hopelijk heb ik hem met Kerstmis! Blij dat ik mijn vrachtwagen nog niet heb verkocht. Hij vertelde me dat het 3 weken duurt met de trein naar Idaho.
Heb je de jouwe al?

#38 ·
Ik weet dat er geen goed antwoord is en het hangt allemaal af van de voorraden. Hoe lang na de acceptatie van uw bestelling voor productie moest u wachten om uw voertuig bij de dealer te zien? Ik heb een AT4X besteld, de bestelling is op 12 april geaccepteerd voor productie. Bedankt
Wacht sinds 3 maart op een gewone cabine-vrachtwagen, ETA 12 10 2022, en tot ieders verbazing nog steeds aan het wachten! Triest, zielig maar waar! Het is moeilijk te geloven dat niemand een idee heeft wat er aan de hand is! Ik geloof dat als je een dozijn of meer voertuigen voor een bedrijf bestelt, je je voertuigen krijgt! Maar als je gewoon een individu bent, nou, als ze aan je bestelling toekomen, komen ze aan je bestelling en moet je gewoon wachten! Ondertussen gaan de prijzen en rentetarieven omhoog! Maakt GMC het iets uit, nee! Als je het niet koopt, zal iemand anders het voor meer kopen? Echt een schande voor zo'n groot bedrijf! Veel succes voor degenen die wachten! Ik wacht nog steeds en het is 9 maanden geleden! Vrolijk kerstfeest 🎄

#45 ·
Het lijkt erop dat ik met een CEO die 11 miljoen per jaar verdient en ik die een truck van $100.000 bestel, precies kan volgen wanneer uw truck bij de dealer aankomt, tegen nieuwprijzen. U verdient dat, het duurt minder dan 2 dagen om een truck te bouwen.

#53 ·
Ik weet dat het moeilijk is om te doen, en zelfs als GM de tijd en het geld zou besteden om het te doen, zou het de mensen niet gelukkiger maken, het zou alleen veranderen waar ze over klagen.

Het gaat van "wanneer krijg ik mijn vrachtwagen" naar "waarom verandert de status niet", "wanneer gebeurt X zodat de status van de vrachtwagen verandert" en gaat verder naar "wanneer krijg ik mijn vrachtwagen"