BMW heeft 41% van het segment. Dus een enorme dominantie daar. De Cadillac CT5 heeft een veel bescheidener 9% van het segment, maar dat is een stijging van 6% in het eerste kwartaal van 2025.
25% voor de 4 en 16% voor de 3. Dat is 41%, volgens mijn telling. Waar ging ik de mist in?Wow - BMW heeft een enorme 41% van de markt, de 3 en 4 Serie gecombineerd.
De Audi A4 was vroeger als mieren in mijn omgeving - overal. Nu verkopen ze er nauwelijks meer. Ziet er erg saai uit voor mij. Zelfs de huidige A5 blaast me niet van mijn sokken zoals de oudere generaties deden.
Go Cadillac! Ik zou het geweldig vinden als hij wat meer verkocht en de plek boven Lexus zou innemen.
Er is een 4-serie sedan.Ik ben er gewoon van onder de indruk dat de 4-serie beter verkoopt dan de 3-serie. Misschien biedt BMW aantrekkelijke leasecontracten aan die de 4 aanzienlijk voor de 3 duwen, maar toch. Blijkt dat coupés kunnen verkopen, zelfs als de voorkanten er raar uitzien.
Kijk helaas naar de totale segmentverkopen van 47k voor het kwartaal voor 15 voertuigen. De Silverado alleen al moet het dubbele, zo niet het driedubbele van het volume in dezelfde periode zijn. Het is moeilijk om een businesscase te maken voor de meeste auto's op deze lijst en ik ben dankbaar dat al deze fabrikanten een deelnemer blijven leveren, terwijl ze geld moeten verliezen.Op het eerste gezicht klinkt het goed, maar uiteindelijk heb je een assemblagefabriek die slechts ~30k eenheden/jaar produceert.
Grappig - die generatie Grand Prix was wat in me opkwam toen ik de "vierdeurs coupe" opmerkingen las. Ik denk dat die generatie Grand Prix de eerste keer was dat ik dacht dat de vierdeurs versie er beter uitzag dan de tweedeurs. Ik herinner me dat GM de "coupe look" van de vierdeurs GP aanprees.Na de eerste persdag op de NAIAS in '96, waar we de '96 GP debuteerden, was er een zwerm Duitsers die de GP Sedan op de beursstand bestormden. Ik kwam er later achter dat het Mercedes-ingenieurs waren. Kon niet bedenken waarom Mercedes zich zou bekommeren om een simpele Pontiac Grand Prix. Een paar jaar later werd de Mercedes CLS getoond op de Autosalon van Genève. Stel je dat eens voor.![]()
Ik herinner me dat Motor Trend de Cadillac CT4-V Blackwing vergeleek met een M4 Competition, omdat ze al wisten dat een gewone M3 of M4 niet kon concurreren met de CT4-V Blackwing.Ik ben nooit een enorme BMW-fan geweest, maar ik krijg steeds een advertentie op sociale media voor deze specifieke auto van een lokale dealer, en het trekt elke keer mijn aandacht! Als ik er een zou bouwen, zou hij er misschien net zo uitzien als deze. Ik haat de voorkant nog steeds, maar de rest vind ik erg mooi. Voor $104.000 ga ik er geen kopen. Als ik mezelf ertoe zou kunnen brengen om dat soort geld aan een auto uit te geven, zou ik waarschijnlijk een Blackwing kopen.
View attachment 74796
View attachment 74798
View attachment 74800
De CT4/CT5 zijn cruciaal voor het imago van Cadillac, maar de Camaro niet voor Chevys!?Ik ben geĂŻnteresseerd om te horen wat de redenatie van GM daarvoor was. Mijn veronderstelling is dat GM zich inzet voor de wederopbouw van Cadillac en dat auto's als de CT4 & 5 daarbij helpen, terwijl de Camaro NIET cruciaal is voor het imago van Chevy. Ze zijn bereid om verlies te lijden op de CT4/5, maar niet met de Camaro. Misschien vertelt het schrappen van de Camaro ons dat het Camaro-volume + CT4/5 nog steeds niet genoeg was om winst te genereren, en GM genereert minder verlies met de eliminatie van de Camaro.
Als de goedkope Camaro niet "variabele winst positief" is, bouw/verkoop dan gewoon de eenheden met een hogere marge.Als accountant moet ik je corrigeren
De kosten worden volledig afgeschreven, ongeacht hoeveel ze verkopen. Je moet je woede richten op Sales & Marketing - zij zijn degenen die de verkoopprognose bedenken die de business case maakt om het voertuig te produceren. Ze zeggen dat er over 5 jaar 500.000 Camaro's zullen worden verkocht en de boekhouding neemt dat en zegt: "We zullen $XXX aan kosten hebben, onze verkoopprijs moet minimaal $XXX zijn om die kosten te dekken bij 500.000 eenheden. Dan worden er slechts 250.000 eenheden verkocht en het voertuig bloedt geld en de Camaro wordt geannuleerd.
Ik twijfel er niet aan dat $100.000 ZL1's winstgevend waren - het zijn de goedkopere die voor winstgevendheidsproblemen zorgden.
Als GM geld verdiende met de Camaro, betwijfel ik ten zeerste of ze hem zouden hebben geannuleerd.
GM probeert niet het imago van Chevy te herstellen, waar ze dat wel proberen met Cadillac. Camaro heeft zeker een enorme merkherkenning, maar ik zie niet dat het cruciaal is voor Chevy als merk - je zult me moeten overtuigen van hoe de Camaro cruciaal is.De CT4/CT5 zijn cruciaal voor het imago van Cadillac, maar de Camaro is niet cruciaal voor Chevys!?
Lansing heeft in 2024 nauwelijks 20.000 auto's gebouwd/verkocht, ongeveer 1/3 van wat die fabriek in 2023 deed, GM herdefinieert onderbenut.
Als de goedkope Camaro niet "variabel winstpositief" is, bouw/verkoop dan gewoon de eenheden met een hogere marge.
Chevrolet is het volumemerk en heeft de Camaro niet nodig om het merk te definiëren. Daarvoor hebben ze de Corvette.De CT4/CT5 zijn cruciaal voor het imago van Cadillac, maar de Camaro is niet cruciaal voor Chevys!?
Lansing heeft in 2024 nauwelijks 20.000 auto's gebouwd/verkocht, ongeveer 1/3 van wat die fabriek in 2023 deed, GM herdefinieert onderbenut.
Als de goedkope Camaro niet "variabel winstgevend" is, bouw/verkoop dan gewoon de eenheden met een hogere marge.
Absoluut waar. Zo niet, dan zou Chevrolet prioriteit moeten geven aan de verhoogde productie van goedkope Camaros, als het doel is om de gereedschapskosten af te schrijven. Natuurlijk zal het bouwen ervan niet garanderen dat ze verkocht worden. Topverkopers kunnen daar het verschil maken.GM probeert niet het imago van Chevy te herbouwen, maar probeert dat wel met Cadillac. Camaro heeft zeker een enorme merkherkenning, maar ik zie niet dat het cruciaal is voor Chevy als merk - je zult me moeten overtuigen van hoe de Camaro cruciaal is voor het imago van Chevy. Misschien is "cruciaal" een te sterk woord, maar ik denk dat de CT4/5 erg belangrijk zijn voor het opbouwen van het imago van Cadillac, vooral de BW's en V's.
Het is gemakkelijk om meer high-end versies te bouwen, maar kunnen ze die verkopen? En als ze gewoon veel high-end versies gaan verkopen, wat is dan de impact op de CAFE-vereisten en dus op de verkoop van de Silverado, waar alle winst wordt gegenereerd? En gaat dat ook de verkoop van Corvette/CT4/5 Blackwing kannibaliseren? Ik snap dat een groot deel van de Camaro-kopers misschien niet per se de Vette/CT4&5 cross-shopt, maar al die Camaro-klanten zijn ergens naartoe gegaan.
En vergeet niet wat er gebeurt als je stopt met het verkopen van die low-end Camaros - de vaste kosten van de productielijn en de fabriek blijven hetzelfde (afschrijving van gebouwen, etc.). Dus in plaats van die kosten te verdelen over 50.000 voertuigen per jaar, heb je nu nog maar 10.000 voertuigen per jaar om die kosten over te verdelen - van de ene op de andere dag gaan je kosten per eenheid flink omhoog en het is mogelijk dat die high-end versies niet zoveel winst maken als je misschien denkt.
En het belangrijkste is dat GM Cadillac wil en moet ontwikkelen als een sterke inkomstenstroom, zodat ze niet 100% afhankelijk zijn van grote vrachtwagens. Op een dag zou de buitenlandse concurrentie de markt voor full-size pick-ups kunnen kraken en dan zit GM zonder peddel.Chevrolet is het volumemerk en heeft de Camaro niet nodig om het merk te definiëren. Daar hebben ze de Corvette voor.
Absoluut waar. Als er al iets is, zou Chevrolet prioriteit moeten geven aan het verhogen van de productie van goedkope Camaro's, als het doel is om de gereedschapskosten af te schrijven. Natuurlijk garandeert het bouwen ervan niet dat ze verkocht worden. Hooggekwalificeerde verkopers kunnen daar het verschil maken.
Cadillac moet concurreren in die felbevochten klasse van voertuigen van Benz / BMW met ICE. En Cadillac wil heel graag tegelijkertijd genoemd worden als iemand aan een van de andere twee denkt.
Denk je dat de XT5 meer doet om "het merk Cadillac op te bouwen" dan de Camaro doet voor Chevrolet, die ze nog steeds gebruiken in NASCAR en andere sancties?GM probeert niet het imago van Chevy te herstellen, waar ze dit wel proberen met Cadillac. De Camaro heeft zeker een enorme merkherkenning, maar ik zie niet dat dit cruciaal is voor Chevy als merk - je zult me moeten overtuigen van hoe de Camaro cruciaal is voor het imago van Chevy. Misschien is "cruciaal" een te sterk woord, maar ik denk dat de CT4/5 erg belangrijk zijn voor het opbouwen van het imago van Cadillac, vooral de BW's en V's.
Het is gemakkelijk om meer high-end versies te bouwen, maar kunnen ze die verkopen? En als ze gewoon veel high-end versies gaan verkopen, wat is dan de impact op de CAFE-vereisten en dus op de verkoop van de Silverado, waar alle winst wordt gegenereerd? En gaat dat ook de verkoop van Corvette/CT4/5 Blackwing kannibaliseren? Ik snap dat een groot deel van de Camaro-kopers misschien niet per se de Vette/CT4&5 zal overwegen, maar al die Camaro-klanten zijn wel ergens naartoe gegaan.
En vergeet niet wat er gebeurt als je stopt met het verkopen van die low-end Camaro's - de vaste kosten van de productielijn en de fabriek blijven hetzelfde (afschrijving van gebouwen, enz.). Dus in plaats van die kosten te verdelen over 50.000 voertuigen per jaar, heb je nu nog maar 10.000 voertuigen per jaar om die kosten over te verdelen - van de ene op de andere dag gaan je kosten per eenheid flink omhoog en het is mogelijk dat die high-end versies niet zoveel winst maken als je misschien denkt.
In 2023 verkocht Corvette 34K, in 2023 verkocht Camaro 31K, de Corvette werd verheven toen hij mid-engine werd, nu is er nog meer ruimte voor de Camaro dan voorheen.Chevrolet is het volumemerk en heeft de Camaro niet nodig om het merk te definiëren. Daar hebben ze de Corvette voor.
Absoluut waar. Als er al iets is, zou Chevrolet prioriteit moeten geven aan een verhoogde productie van goedkope Camaro's, als het de bedoeling is om de gereedschapskosten af te schrijven. Natuurlijk garandeert het bouwen ervan niet dat ze verkocht worden. Verkoopmensen met veel macht kunnen daar het verschil maken.
Cadillac moet concurreren in die felbevochten klasse van voertuigen van Benz / BMW met ICE. En Cadillac wil heel graag tegelijkertijd zo worden gezien als iedereen aan een van de andere twee denkt.
De XT5 is waar het merk voor is gebouwd - om volume te verkopen en geld te verdienen. De Celestiq is er om het merk op te bouwen en meer XT5's te verkopen.Denk je dat de XT5 meer doet om "het merk Cadillac op te bouwen" dan de Camaro doet voor Chevrolet, die ze nog steeds gebruiken in NASCAR en andere competities?
CT4 en CT5 zijn lame-ducks, "oude Cadillac".
Ik heb nooit gezegd dat er meer Camaro's met een hogere marge gebouwd moeten worden, ik zei alleen dat er meer eenheden met een hogere marge gebouwd moeten worden.
Lansing Grand River draait nog steeds, GM wijst bijna dezelfde kosten toe, meer dan 1/3 van wat de fabriek nog maar 18 maanden geleden produceerde, waar denk je dat die kosten nu naartoe gaan?
In 2023 verkocht Corvette 34K, in 2023 verkocht Camaro 31K, de Corvette werd verhoogd toen hij een middenmotor kreeg, er is nu nog meer ruimte voor de Camaro dan voorheen.
Zeker niet, maar het zou me verbazen als ze winst maken.En we hebben eigenlijk geen idee wat de winst/verlies-bottom line van de CT4 / CT5 is.
Zeker niet - ik geloof dat ik heb opgemerkt dat dit een beste gok is. Ik vertrouw op mijn ervaring in de productieboekhouding en wat ik denk dat GM voor ogen had voor het verkoopvolume toen het Alpha-chassis in 2013 oorspronkelijk werd gelanceerd. In 2013 produceerde GM een hoop ATS'en en CTS'en en eindigde met een hoop $$ op de motorkap om ze te verkopen, omdat ze niet verkochten. Wat vertelt me dat? Het vertelt me dat ze oorspronkelijk van plan waren om veel meer te verkopen en dat heeft een grote impact op hoe de kosten worden toegewezen en hoeveel kosten er zijn. Maar dat verandert niets aan de afschrijving, enz. We hebben bepaalde kosten, zoals een gebouw, die over 30+ jaar worden afgeschreven - de kans is groot dat die kosten er nog steeds zijn. Dan zijn er de kosten van de gereedschappen die direct toerekenbaar zijn aan het bouwen van de ATS en CT4. De apparatuur die alleen nuttig is voor het maken van de ATS, wordt afgeschreven over de verwachte productiecyclus van de ATS en dan, wanneer de CT4 begint, krijgt hij zijn eigen nieuwe apparatuur om af te schrijven. Apparatuur waarvan bekend is dat deze nuttig is voor alles wat op dat chassis wordt gebouwd, wordt afgeschreven over de verwachte levensduur van het chassis (waarschijnlijk twee generaties - ATS + CT4). Dan zijn er kosten voor apparatuur/gebouwen zoals een spuitcabine die niet specifiek is voor een voertuig, maar wordt afgeschreven over de levensduur van de spuitcabine.Heeft u cijfers die aantonen dat de Camaro geld verliest? Zelfs aan het einde, toen er ongeveer 30.000 eenheden werden verkocht, vind ik het moeilijk te geloven dat ze geld verloren op een product dat negen jaar in productie was. 30.000 is niet zo laag voor een product waarvan de ontwikkelingskosten, afgezien van enkele opfrissingen, een decennium geleden waren. En ik denk dat het positief is om een fabriek te laten draaien.
Ik denk dat het een vergissing zou zijn om de CT4 en CT5 te annuleren, alleen maar omdat ze zo goed zijn. Maar het voordeel voor Cadillac en het "opbouwen van het merk" is op zijn best twijfelachtig, aangezien er maar weinig mensen ze kopen. Ik hoop gewoon op een kleine opleving van de sedanmarkt.
Winst lijkt niet veel te betekenen voor GM als het gaat om EV's. Ze gebruiken een "als we ze bouwen, komen ze wel"-aanpak. Maar iconische producten worden, in plaats van ze te verbeteren, gewoon geannuleerd.
Eigenlijk is het in NASCAR nu gewoon een "Chevrolet". Ze hebben alle modelnamen van de Camaro over de hele linie verwijderd. De carrosserie LIJKT nog steeds op een Camaro, maar het is gewoon een Chevrolet.Denk je dat de XT5 meer doet om "het merk Cadillac op te bouwen" dan de Camaro voor Chevrolet, die ze nog steeds gebruiken in NASCAR, naast andere sancties?
geld. Het is in wezen onveranderd gebleven gedurende die 9 jaar. Zeer vergelijkbaar met de RAM-trucks. Kleine updates, niets bijzonders. Maakten gewoon niet de munt die de verdomde trucks en SUV's maken. Waar is die $4/gallon benzine?Heb je cijfers die bewijzen dat de Camaro geld verliest? Zelfs aan het einde, toen er ongeveer 30.000 eenheden werden verkocht, vind ik het moeilijk te geloven dat ze geld verloren op een product dat negen jaar in productie was. 30.000 is niet zo laag voor een product waarvan de ontwikkelingskosten, afgezien van enkele opfrissingen, een decennium geleden waren. En ik denk dat het positief is om een fabriek te benutten.
De "Camaro" NASCAR cup-auto's hebben nog steeds ZL1 in de grille, dus ik vermoed dat we die modelaanduiding in de toekomst weer zullen zien.Eigenlijk is het in de NASCAR nu gewoon een "Chevrolet". Ze hebben alle modelnamen van Camaro over de hele linie verwijderd. De carrosserie lijkt nog steeds op een Camaro, maar het is gewoon een Chevrolet.![]()
Ze moesten de fabrieken operationeel houden vanwege het aantal UAW-arbeiders dat anders werkloos zou zijn geworden.Is er iets bekend over wanneer Detroit begon met het dumpen van tonnen auto's in verhuurvloten om het volume op peil te houden (waarschijnlijk een geleidelijke periode toen Detroit steeds meer in de verhuurvloten begon te pompen)? We kijken naar het marktaandeel in %, maar dat vertelt niet het hele verhaal. Op een gegeven moment werd het voor Detroit zeer ongezond om dat marktaandeel en hun volume te handhaven.
Ja - en Detroit heeft zichzelf uit het dumpen van auto's in verhuurvloten gehaald, omdat ze hun businessmodellen hebben gerepareerd. Er is niets per se mis met het verkopen aan verhuurvloten, maar Detroit deed het overdreven.Volgens autorentalnews ~ in 2012 waren 5 van de top 10 modellen die werden verhuurd Hyundai's. Corolla was #5, Jetta was #6, Mercedes C-klasse was #10. Amerikaanse merken in de top tien waren Mustang & Town & Country.