GM Inside News Forum banner

2025 Buick Enclave First Drive: Is het premium genoeg?

7.9K views 42 replies 21 participants last post by  jimdavidson6972  
#1 ·
Weet je nog dat het zeldzaam was om Buick überhaupt in Motor Trend te zien vermelden? Ze lijken erg blij met Buicks 2025 Enclave in hun huidige recensie.

#6 ·
Dit kan Lincoln echt, echt pijn doen... WASHINGTON, 23 september (Reuters) - General Motors en Ford Motor zouden de export van voertuigen uit China naar de Verenigde Staten moeten stopzetten op grond van een voorgestelde regel die zich richt op Chinese software en hardware, vertelde een functionaris van het ministerie van Handel maandag aan Reuters. GM verkoopt de Buick Envision en Ford verkoopt de Lincoln Nautilus – beide geassembleerd in China – voor de Amerikaanse markt. "We verwachten op dit moment dat elk voertuig dat in China wordt geproduceerd en in de VS wordt verkocht, onder de verboden zal vallen", aldus Liz Cannon, hoofd van het kantoor voor informatie- en communicatietechnologie van het ministerie van Handel. GM en Ford zijn zich ervan bewust, voegde ze eraan toe, dat "in de toekomst" de productie in China voor de Amerikaanse markt "in China stopgezet en elders verplaatst zou moeten worden".

#9 ·
Die nieuwe Enclave ST die in de MT-video in het rood te zien is, ziet er verdomd mooi uit.
Ja, dat ziet er prachtig uit. Ik heb de GMC en de Chevy in het echt gezien, maar tot nu toe nog niet de nieuwe Enclave. Die nieuwe voorkant begint me te bevallen, het is niet helemaal hetzelfde als op de Envista, maar het ziet er wel mooi uit.

#11 ·
Het interieur ziet er luxueus uit, een beetje mooier dan het toch al mooie interieur van de Envision. Het scherm doet me denken aan een bril met hoornen montuur.....
View attachment 73513

Visueel zijn de interieurs van Buick interessanter en samenhangender dan de nieuwe "kijk naar ons scherm" rechthoek van BMW met haptisch dit en dat:
View attachment 73510

veel beter dan Toyota's poging tot avant-garde,

View attachment 73511

Hoewel de Highlander er beter uitziet dan de Lexus:

View attachment 73512
De Lexus ziet er het minst aantrekkelijk uit van de vier voorbeelden, het ziet er voor mij goedkoop uit.

Deze Buick is echt mooi - zou goed moeten verkopen, afgezien van de potentiële China-gerelateerde problemen.

Ik heb het in andere threads gezegd, ik vind het nieuwe gezicht van Buick niet zo mooi als de eerdere inspanningen van Buick, maar tegelijkertijd heb ik het gevoel dat dit nieuwe gezicht meer in het oog springt en relevanter is. Ik denk dat het een goede verandering is voor Buick.

#37 ·
Ik heb er een zien geparkeerd staan voor een lokale dealer. Ik denk niet dat het gezicht zo goed werkt op de Enclave als op de kleinere modellen. Ik heb de achterkant nog niet gezien. Mijn enige andere opmerking is dat ik niet leuk vind hoe het minder afgerond/"swoopy" is in vergelijking met de vorige 2 generaties - ik heb het gevoel dat ze die look hadden, terwijl andere platformgenoten (Traverse/Acadia) hoekiger waren - nu ziet de Buick er ook hoekig uit.

#39 ·
Geïnstrumenteerde testresultaten van Car and Driver (FWD Avenir):

2025 Buick Enclave Avenir FWD
60 mph: 6,8 sec
1/4-mijl: 15,1 sec @ 95 mph
100 mph: 16,9 sec
120 mph: 30,3 sec
Bovenstaande resultaten zonder 1-ft rollout van 0,3 sec.
Rollende start, 5–60 mph: 7,1 sec
Hoge versnelling, 30–50 mph: 3,1 sec
Hoge versnelling, 50–70 mph: 4,3 sec
Top snelheid (C/D est): 130 mph
Remmen, 100–0 mph: 164 ft
Wegligging, 300-ft Skidpad: 0,83 g